Ooit al eens bloemkoolrijst geprobeerd? Het is een stuk gezonder dan gewone rijst, je krijgt tenslotte al gelijk een hoop groenten naar binnen en daarnaast smaakt het ook nog eens goed. En natuurlijk kan dit gerecht ook vegetarisch door de rundergehaktballetjes te vervangen door vega-gehaktballetjes.

Kooktijd:10 Min
Bereidingstijd:10 Min
Totale bereidingstijd:20 Min
Voorbereiding
Hoe maak je het?

• Wanneer je zelf de bloemkoolrijst wil maken, snij je de hele bloemkool in kleine roosjes.

• Doe de roosjes in een blender en maak er rijst van.

• Maak kleine gehaktballetjes van het gehakt. Bak de balletjes zonder olie of boter in een koekenpan bruin en gaar.

• Voeg na 10 minuten 1 eetlepel Ras El Hanoutkruiden toe en 150 ml water.

• Spoel ondertussen de linzen in een vergiet af en laat uitlekken.

• Verhit olie in een wok en roerbak de bloemkoolrijst ongeveer 2 minuten.

• Voeg de linzen toe aan de rijst en verwarm het geheel.

• Verdeel de rijst, de gehaktballetjes en de pompoenhummus over 4 borden.

Lekker met komkommer en eventueel wat koriander.

Ingredienten
- 1 grote bloemkool of 2 bakken kant-en-klare bloemkoolrijst
- Ras El Hanout kruiden (Jonnie Boer)
- 500 gram rundergehakt of kant-en-klare gehakballetjes
- groot blik linzen
- bakje 200 gram pompoenhummus (kant en klaar van bv AH)
- komkommer
Bloemkoolrijst met gehaktballetjes en hummus

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *